Het einde van een fantastische ervaring

23 oktober 2014 - Nijmegen, Nederland

Han schrijft:

Beste mensen,

Waarschijnlijk hebben jullie het al vernomen, maar wij zijn weer thuis! Na 16 weken te hebben gereisd, ruim 38.000 km te hebben afgelegd, in tientallen bussen te hebben gezeten en vele kilometers te hebben gewandeld zijn we weer terug in onze eigen stadje Nijmegen.

Onze laatste twee stops waren in New York en in IJsland. We zijn vijf dagen in New York geweest, hebben de stad te voet verkend en met de metro, hebben op de top gestaan van het Rockefeller Center, zijn naar de musical The Last Ship geweest, hebben gewandeld in Manhatten en Brooklyn en hebben het Vrijheidsbeeld gezien vanaf de ferry naar Staten Island. Uiteraard zijn we ook naar Ground Zero geweest om een bezoek te brengen aan de herdenkingsmonumenten en het 9/11 museum.

Vrijheidsbeeld  The Last Ship

Times Square  Top of the Rocks

Allebei vonden we New York fantastisch en gaan zeker nog een keer terug.

Na de drukte van deze enorme stad kwamen we in IJsland terecht. Met zijn weidsheid, uitgestrekte natuur en enorme stilte was IJsland een zoveelste uiterste. Ik ben zes jaar geleden al in IJsland geweest en voelde me meteen weer helemaal thuis. Wat een prachtig land! IJsland is een land vol vulkanen, warme waterbronnen, geisers en overweldigende landschappen, ideaal voor de fotograaf in mij. Ik beperk het nu even tot een paar plaatsjes.

Uitzicht op het fjord bij Borgarnes  Onze auto  Het Vikingschip in de haven van Reykjavík  Naar huis

Samengevat was onze reis een fantastische ervaring. Ondanks dat we er nog niet helemaal klaar voor waren om naar huis te gaan is het heerlijk om weer op onze eigen stek te zitten en onder de mensen te zijn. De aankomst op Schiphol was geweldig, met ballonnen, spandoeken, broodjes en taart en een grote groep lieve mensen. Wat zijn wij een stelletje mazzelaars!

Samen met Marleen!

Allemaal bedankt voor alle berichtjes, de reacties op ons blog en het meeleven. Jullie betrokkenheid was voor ons heel belangrijk!

Tot snel weer ziens!

Han & Hanneke

1. Willeke:
    23 oktober 2014
    Super! Dit vergeten jullie nooit meer! Ik kom snel de duizenden foto's bekijken ;)
  2. Wilma van Horen:
    23 oktober 2014
    Wat hebben jullie veel gezien en veel gereisd. Om nooit te vergeten denk ik. Welkom weer hier in Nederland
  3. Judith:
    23 oktober 2014
    Hannie!!! Toch in de metro gestapt?!?! En weer levend uitgekomen haha! Wij zitten nu in KL airport op onze vlucht naar huis te wachten, zie je nu heeeeeeel snel! X
  4. Anneke Meijer:
    23 oktober 2014
    Welkom thuis. Wat een geweldige ervaring, met herinneringen die jullie altijd bij zullen blijven!
  5. Martijn:
    Welkom terug!
    Het waren leuke verhalen om te lezen.
    Groetjes,

Martijn
  6. Maartje:
    24 oktober 2014
    Wat een belevenis was het voor jullie. Super! Dit vergeet je nooit meer. En wat vond ik het leuk om door jullie verhalen mee te kunnen reizen en te genieten. Bedankt!!
  7. Bert en Truus:
    24 oktober 2014
    Welkom weer in het bewolkte Nederland Han en Hanneke

Jullie hebben heel wat gezien en beleefd in die 16 weken dat kan niet anders.
    Was bijzonder om de verhalen onder tussen dat jullie reisde te kunnen lezen.

Bedankt en tot ziens